Slider

« vissza

Készülsz az azonnali fizetésre? Most bemutathatod prototípusodat!

Mi jut eszedbe az azonnali fizetésről, a mobiltárcáról, vagy a QR-kódról? Hogyan szorítanád vissza a készpénzhasználatot Magyarországon? Mit érdemes tudni a fintech hackathon kihívásairól? Aktuális infok, hasznos tudnivalók a fintech hackathonra készülőknek az “Azonnali fizetési megoldások” témában.

AZONNALI FIZETÉSI MEGOLDÁSOK

2019. július 1-jével indul az Azonnali Fizetési Rendszer (AFR) Magyarországon, mely új fizetési módok megjelenését teszi lehetővé, pl. a mobiltelefonszámra küldhető fizetési kérelmet, vagy a QR-kód beolvasásával indítható azonnali fizetést(utalást).

fizetési kérelem nagyobb kontrollt biztosít a fizetéseink felett és eldönthetjük, mikor fizetjük be a számlát. Sőt várhatóan –  a szolgáltatótól függően – lehetőségünk nyílik arra is, hogy a számla összegét részletekben fizessük be.

közműszámlák vagy a vásárlás összege a számlán, a weben vagy a mobilalkalmazásban megjelenő QR-kód lefotózásával is kifizethetők. A QR-kód szkennelését követően a mobiltelefon képernyőjén megjelennek a fizetéshez szükséges – pl. a szolgáltató neve, címe, a vásárlás vagy fizetés – adatok, amelyek ellenőrzése után a felhasználó az alkalmazásban hagyhatja jóvá a fizetést.

sárga csekket a mobilunkra küldött fizetési kérelem válthatja fel, a webshopban a bankkártyahelyett pedig az azonnali fizetést is választhatjuk majd.

Ha a kereskedő a webshop oldalán a fizetéshez szükséges információkat pl. egy szabványos QR-kódba csomagolja, akkor a mobil(banki) alkalmazásunkból a telefonunk kamerájával lefényképezve azt, nem kell kitöltenünk a címzett bankszámlaszámát és az adatokat. A jóváhagyást követően az átutalásunk 5 másodpercen belülmegjelenik a kereskedő bankszámláján. A kereskedő alkalmazhat olyan megoldást is, amellyel a QR-kód a fizetési azonosítón kívül az aktuális kosáradatokat is tartalmazza.

Az azonnali fizetési rendszeren keresztül a kereskedő a későbbiekben számlát, de a garancialevelet is egyetlen üzenetben, a fizetési kérelemben is elküldheti a mobilszámunkra. Innentől a számlákat, a garancialeveleket digitálisan is tárolhatjuk.

A nemzetközi gyakorlatban az egyik legnépszerűbb eset a baráti közös vacsora számlaösszegének szétosztása. A pincér összeállítja a számlát és a társaság valamely tagja kifizeti azt egy összegben azonnali átutalással. Ezt követően a részösszegekről a fizető fél a vacsora résztvevői számára mobiltelefonon fizetési kérelmet küld, ami a címzettek mobilbanki alkalmazásába push üzenetként azonnal megérkezik.

Az azonnali fizetési megoldásokkal mobiltelefonunkról 5 másodpercen belül küldhetünk barátunknak pénzt közvetlenül a bankszámlánk terhére.

A vállalkozások számára egyszerűbbé válik majd a számlák teljesítésének nyomon követése, a könyvelők pedig automatizálhatják a kontírozást.

MILYEN PROBLÉMÁRA KERESÜNK MEGOLDÁSOKAT?

Igaz, a felnőtt magyar lakosság 79,4%-a rendelkezik bankszámlával és 75%-a bankkártyával, mégis a fizetési tranzakciók közel 3/4-e készpénzzel valósul meg.

A lakosság nincs tisztában az egyes fizetési megoldások társadalmi költségeivel, árazásával, aminek köszönhetően a legtöbben a legdrágábbnak számító megoldásokat használják.

VAN ÖTLETED, CSAPATOD?

  • Milyen új fizetési megoldásokat építenél az azonnali fizetési rendszerre?
  • Hogyan lehetne a készpénzes tranzakciók arányát csökkenteni az azonnali fizetési megoldásokon, a fizetéskezdeményezési szolgáltatáson keresztül?
  • Milyen kiegészítő szolgáltatásokat eredményezhet az azonnali fizetési rendszer “extra” funkciói (pl. dokumentum küldési lehetőség a fizetési tranzakcióval párhuzamosan, vagy a fizetési kérelem részletfizetési lehetősége stb.)?
  • Forrás: Fintechzone.hu – A teljes cikkért kattintson ide!